Followers

23 September 2013

Hujung minggu yang membosankan

Hari minggu yg dah lepas bg aku dan anak-anak adalah hari minggu yang sangat membosankan bila en suami tak dapat balik bercuti sebab kena attend course kat Bukit Tinggi Pahang.. kalau tak silap seminggu kot kat sana... hu..hu... pening aku melayan kerenah budak dua orang tu.... si Aqil start dari hari Jumaat sampai la sekarang ni aku rasa dah dekat 100 kali kot dok tanya ayah tak balik ka ammi...? Dan 100 kali la jgk aku terpaksa menjawab.... dan soalan ni pastinya akan aku dengar sampai la en suami balik minggu depan... aduhhh... 

Dua hari kena perintah berkurung.. kesian sangat kat hero aku dua org ni... yg paling kesian dekat si Aqil la asal kereta lalu ja depan umah mesti selak curtain tgk.. katanya ayah balik..Adam mungkin belum memahami... tapi sekejap2 merengek... hmmm... kat aku pun kesian jgk....no rest...penat dengan kerja rumah dan anak2... apa nak buat demi tugas dan tanggungjawab membuat kami tak dapat bersama.... tak per sabar sampai minggu depan... 

Setiap minggu kalau ada en suami mcm2 aktiviti kami.. shopping la.. pancing la.. makan2 la... tapi utk minggu ni ianya sgt membosankan.. .aktiviti kami cuma tonton tv..main game.. baca buku n cuci kereta... sabtu cuci kereta...ahad pun cuci kereta.. bukan cuci sgt pun.. nak main air jer lebih.. tp tak per janji anak2 suka...

 abang sayang adik..

adik dah pandai geng dengan abang..

3 comments:

lia said...

Iskkk mmg terasa ilang kalau husband xde kan

Hajar Hashim said...

Tu la lia.. mmg sgt2 terasa..klu x tiap2 minggu dia ada...

Lee said...

Hi Hajar Hashim, selamat hari raya.
Pity hubby not able to return home for this festive holiday.
You got great looking kids...
Two boys.....must get them a baby sister, as you have two ready babysitters, ha ha.
Have a great week and keep a song in your heart.
Lee.