Followers

12 September 2013

Mawar Putih Untuk Mama



Di ketika ini aku sangat merasai kehilangan mak. Mengimbau kenangan manis bersama mak terlalu indah dan kenangan itu akan ku simpan dan akan ku kenang selamanya... Bersama kasihnya yang tiada tandingan.. Bersama pengorbanan yang penuh keikhlasan… 

Rindu pada mak hanya tuhan yang tahu...berlari hingga ke hujung dunia pun belum tentu aku akan dapat mencari insan yang sama dengan arwah mak...insan hebat yang tiada tandingan..

Esok genaplah 40 hari mak meninggal disebabkan komplikasi kanser lymphoma yang dialaminya sejak setahun yang lalu. Bermacam cara perubatan yang telah kami sekeluarga cuba untuk mengubati penyakit mak tapi semuanya tidak berjaya... Apa daya mungkin perancangan Allah itu adalah sebaik-baik perancangan..

Aku masih ingat pesan mak 4 hari sebelum mak menghembuskan nafas terakhir..masa tu aku jaga mak di hospital dan keadaan mak sangat2 lemah waktu tu…mak usap kepala aku yang tidur di bahu katil.. aku tersedar.. .mak pandang wajah aku penuh kasih.. sayu sangat waktu tu… air mata aku mengalir laju.. tak mampu untuk aku melawan kesedihan melihat mak dalam kesakitan bertarung dengan penyakit yang dialami…dalam pada itu mak sempat berpesan pada aku supaya jaga diri baik-baik… jaga Aqil baik-baik dan yang paling aku sedih bila mak ampunkan aku dan halalkan air susu dia untuk aku.. Ya Allah.. tulusnya kasihmu ibu… saat tue lah yang paling aku tak boleh lupa…masih terasa hangatnya usapan tangan mak waktu... Ya..Allah..apa pun aku redha dengan pemergian mak... semangat mak, nasihat mak, leteran mak, pesan mak, gelak tawa mak Insyaallah...akan sentiasa tersemat dihati aku sebagai kekuatan untuk meneruskan sisa kehidupan ini... semoga mak ditempatkan bersama orang2 yang beriman... Al-Fatihah...

Ya Allah.. Ya Tuhan Ku..
Mungkin aku tidak mampu 
membahagiakan ibu bapa ku  
dengan kemewahan dan kasih sayang
Dengan pertolongan mu...
perkenankan doaku
hanya doa yang dapat aku berikan kepada mereka…

Ya Allah… 
"kau ampunilah aku, kedua ibu bapa ku dan
kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihani aku sejak kecil.”

Amiin ya rabbal a’lamin


 
Bersama Allahyarhamah bonda tercinta 

~Al-Fatihah~






Sabda Rasulullah saw :
Apabila seseorang itu meninggalkan berdoa kepada kedua orang tuanya 
nescaya terputuslah rezeki (Allah S.W.T.) daripadanya ”
 [Riwayat al-Hakim dan ad-Dailami]



No comments: