Followers

20 June 2011

Kerja Oh Kerja

Aku tak tahu bagaimana nak gambarkan perasaan aku yang seronok dapat balik semula bertugas di tempat yang dekat dengan kampung halaman.. dan kembali ke tempat lama di mana tempat aku mula2 lapor diri sebagai penjawat awam dulu.. aku mula lapor diri kat ofis JPPH seberang perai ni pada tahun 2006.. lepas tu tahun 2009 aku memohon bertukar ke Terengganu kemudian diterima dan dipinjamkan ke Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan dan tempatkan di Majlis Bandaraya Kuala Terengganu then pada tahun 2010 aku di arahkan bertugas di ofis JPPH Kuala Terengganu dan pada tahun 2011 ni aku dpt balik semula ke JPPH Seberang Perai selepas 3 bulan permohonan dihantar ke ibu pejabat... Alhamdulillah...urusan aku dipermudahkan...
Lebih 2 tahun aku tinggalkan ofis Seberang Perai ini banyak yang dah berubah...dari segi beban kerja jangan cakaplah memang semakin hari semakin berat.. staff pun banyak yang dah bertukar dan berpindah...lepas tu pulak ramai orang baru dan muda2 kat sini...boss pun boss baru mestila lain cara kerjanya kan...peraturan sekarang juga agak ketat berbanding dulu....yang tak berubah cuma susun atur pejabat jer... masih seperti dulu...tapi walau apa sahaja perubahan yang berlaku.. itu adalah perkara biasa...cuma kita saja perlu belajar untuk menerima setiap perubahan itu..
Dah lebih seminggu aku di ofis seberang Perai ni tapi aku masih lagi terasa lain...walaupun dah biasa dengan keadaan di sini tapi aku tetap rasa lain... mungkin aku rindu kan kengkawan di Terengganu... rindu waktu time makan bersama..rindu mendengar rungutan dan bebelan diorang dan yang paling aku rindu mestila nasi kuning ayam bakar pok long...hmm...kat sini memang susah la nak dapat... kepok lekor pun kena tunggu pasar malam baru ada....



Rindula kat diorang ni..
geng merambu...

No comments: