Followers

27 June 2011

Bumblebee Tertinggal Kunci

Semalam..aku ke rumah my MIL… lawatan hujung minggu kalau aku n mr hubby free…aku ni pagi2 dah bersiap…ingat nak bertolak awal pastu sebelah petang boleh la mencari agenda atau aktiviti best di hujung minggu… bila dah siap semua aku n Aqil tunggu mr hubby dalam kereta…selalunya kalau bab nak finalise semua benda sebelum keluar umah tu tugas aku tapi kali mr hubby nak take over katanya ada benda tertinggal.. tak per la aku ok kan ajerrr… tup..tupp.. dengan muka agak blurr.. mr hubby datang kat kereta bagitau pintu dah kunci tapi kunci tertinggal kat dlm … adoiii…. napela jadi macam tu...hmm….Lepas tu aku ingat masalah boleh settle la..bila ada kunci pintu belakang yang aku letak di bahagian dapur untuk emergency....bila dah dapat buka pintu dapur dan ambik kunci tue… kunci mangga pulak mr hubby tak attached kan sekali kat situ..geramnya.. memang hot sungguh time tu sebab aku rasa dah beratus kali aku pesan supaya kunci tu di attached kan sekali...hmm....kalau tak dah settle masalah…. tapi tak per aku sabarkan ajerr diri aku ni… tu la careless lagi kalau apa2 benda tu kalau aku tak ingatkan memang tak jalan….ha..dah tak dak cara lain selain p kedai hardware cari gergaji besi… hmmm.. dah buat kerja bawah cuaca panas.. apa lagi habisla mr hubby berpeluh basah macam orang mandi…nak gelak aku tgk dia tapi kesian pun ada jgk… aduiii.....

Dah selesai semua dalam kul 12.30 baru sampai umah MIL… lepak punya lepak macam mana ntah tetiba mr hubby ajak g jln umah kakak dia kat Taiping then aku ok jer sbb Taiping dengan umah MIL aku ni bkn jauh pun… dah siap2 nak pergi kitorang dok depan umah sementara tunggu MIL aku bersiap… nak dijadikan cerita Aqil mintak nak tgk bird kat umah jiran depan umah… kat situ ada la ayam bapak besar.. memang besar ayam tue.. besar lagi dari Aqil…masa Aqil lalu depan ayam tu.. tiba-tiba jer ayam serang aqil.. masa kena serang aqil terjatuh.. bergelut Aqil dengan ayam tu sekejap.. memang aku tak sangka langsung yang ayam tu akan serang Aqil… hmm…yang tak boleh tahannya...Aqil menjerit panggil ‘bumblebee’ sambil nangis nak mintak tolong….kesian aqil.. nasib baik mr hubby cepat.. memang kena ‘sepak’ la ayam tu dengan mr hubby... kira mr hubby jd bumblebee Aqil la time tu...Bumblebee tu adalah salah satu watak robot dalam filem Transformers… aqil memang minat gila dgn transformer… hari2 dia tgk sampai setiap dialog dalam filem tu dia dah boleh ikut.. aku yang tgk keadaan tu tergamam tak tau nak buat apa...mengigil aku... takut apa2 jadi dengan Aqil..Tapi nasib baik la aqil tak apa-apa…. Cuma calar sikit jer kat bahagian lengan kena cakar… bila aku tanya Aqil takut tak dengan ayam tu.. dia Cuma geleng kepala then bersemangat nak fire ayam tu... Kesian kan? Budak sekecik tue apa la yang dia tahu….


ayam yg serang aqil tu warna putih macam nila



Bumblebee


Pic: credit to Mr Google


No comments: