Followers

25 April 2011

Aqil Oh Aqil

Hari nie dah masuk minggu kedua aqil kat school baru.. minggu pertama nampak macam ok.. masa sampai jer depan pintu taska nangis..lepas tu dia akan ok..ingatkan bila dah masuk minggu kedua ni Aqil akan terus tak de masalah tapi bila bangun pagi siap2 jer nak g school dia dah mula nangis.. dia tahu la tu dia kena pergi taska baru.. aduii.. syiannya kat anak aku.. mungkin dia tak dapat nak sesuaikan diri lagi.. macam pagi tadi.. dia menangis sampai aku dah loose control.. macam2 dah aku buat nak pujuk dia tapi semunya tak jalan..nasib baik la kat laluan nak ke taska tu ada lembu tengah lepak kat tepi jalan.. banyak lak tu.. bila Aqil tgk lembu tu.. boleh pulak Aqil diam siap babai kat lembu tu.. then yang tak boleh tahannya Aqil cakap.. "abai yembu... i yu yu...!" (bye lembu.. I Love You) hmm.. macam2 la perangai aku sorang ni... nasib baikla lembu ada jadi penyelamat keadaan..kalau tak susahla aku nak drive.. dahla pagi2 ni polis banyak..
Lepas tengok lembu mood aqil terus jadi ok.. macam biasa dia akan mula bercerita..walau pun aku tak paham apa yang dia kata..aku pahamkan ajer... tapi yang sedihnya dia mintak nak mak.. mak tu panggilan untuk penjaga dia masa kat taska sumayyah dulu..aduyaii.. permintaan aqil tu betul mengganggu konsentrasi aku hari ni.. harap2 anak aku akan diberi kekuatan dari Nya..
ammi minta maaf yer sayang.. ammi terpaksa.. kalau ammi tak kerja dah tentu aqil tak susah macam ni...

No comments: