Followers

5 July 2012

Pertukaran..

Semakin hari semakin berdebar menantikan saat2 kelahiran anak kedua aku ni.. macam2 perasaan yang bercampur baur… antara takut dan gembira, antara suka dan duka… hmm…mampukah aku menjadi ibu terbaik untuk anak2 aku nanti… bila anak dah dua ni pastinya tanggungjawab aku sebagai ibu akan bertambah… bukan sekadar tanggungjawab yang bertambah kerja harian ku juga pasti akan bertambah…. Tambahan pula aku dan en. Suami sekarang ni yang terpaksa tinggal berjauhan.. dia di Selatan dan aku di Utara…bermula dari pertengahan tahun ni en suami telah ditukarkan ke ibu pejabat di Kuala Lumpur… baru setahun dapat balik bertugas ke kampong halaman dah kena bertukar lagi.. penat rasanya aku nak mengejar dia ke sana ke sini.. aku pun bukannya mudah nak memohon pertukaran… tapi aku bersyukur sangat dalam keadaan aku yang tengah sarat ni ada jugak mak yang dapat membantu… dalam tempoh 7 tahun bertugas aku rasa ini adalah kali ke-5 en.suami menerima arahan pertukaran… bermula dari Ampang-Grisek-Kuala Terengganu-Baling-Ampang lepas ni aku tak tau ke mana lagi dia akan ditukarkan… jangan sampai ditukarkan ke luar negara sudah…kalau tak susahla nak balik.. sekarang ni pun hujung minggu jer kami dapat berjumpa anak beranak..

Apa pun aku tak nak pikir sangat hal2 berjauhan ni… nanti kepala sakit.. yang penting kejujuran dan kepercayaan… Cuma kesiankan aqil… kecik2 dia pun dia paham yang ayah dia keja.. bila tiba masa ayah nak balik semula kerja ke KL selepas balik bercuti di hujung minggu aqil selalu pesan…ammi jgn sedih nanti aqil sedih jgk… bila dia ckp macam tu aku lagi la sedih… hu..hu.. memang kena kuat semangat..!! sekali pikir aku memang tak nak pindah ke mana2 dah.. biar aku di kampong jer sebab mak dekat.. keluarga dekat.. sedara mara pun ada kat keliling kita jer tapi bila ingatkan anak2 aku terpaksa tebalkan muka untuk memohon pertukaran lagi… aduii.. tapi permohonan pertukaran mungkin aku akan hantar masa lepas bersalin nanti.. walau pun surat dah siap... utk masa sekarang biarkan dulu…

Bapa dengan anak yg suka sangat memancing...

p/s: hrp maaf..gambar tak dak kena mengena dgn entry...

2 comments:

izla said...

Setiap yang berlaku, pasti ada hikmahnya.
kene kuat sabar!!

Hajar Hashim said...

hanya kesabaran mampu melawan segalanya...tq izla