Followers

5 October 2011

Aqil Exam!!

Semalam masa aku ambik Aqil kat Taska.. cikgu aqil ada bagi surat bagitau yang aqil bakal stand for peperiksaan akhir tahun pada 11-14 Oct 2011 ni.. kelakar la pulak.. pandai ke Aqil nak jawab exam nnt.. umur belum pun cukup 3 tahun dah kena exam.. Apa pun aku suka cara taska ni treat anak2 jagaan diorang...diorang buat macam sekolah.. ada kelas, ada hari sukan, ada hari anugerah cemerlang...ini secara tidak lansung membolehkan anak2 kita mendapat pendedahan awal sebelum masuk ke alam persekolahan yang betul2... Modul pembelajaran yang diajar pun adalah mengikut silibus yang sesuai dengan peringkat umur... macam aqil sekarang ni dah pandai mewarna..dah pandai lukis bulat2...macam aku sebagai ibu yang bekerja memang tak sempat nak ajar...sekadar ajar sikit2 tu boleh la tu pun time hujung minggu saja..

Sekarang ni.. masuk jer kereta lepas aku ambik dia dari taska.. mesti cakap.. "ammi.. aqil peksya.." hmm.. aku pun jawab "ammi tau.. aqil kena rajin la baca buku nanti boleh dapat no 1 ..pastu boleh dapat hadiah.." sengih jer la lepas aku ckp mcm tu.. aduii..!! kalau aqil tak dapat stand exam tu...sian la pulak dah la hari2 dok ingatkan aku dia exam..macam mana nak buat yer...time exam aqil tu aku kena attend course kat INSPEN... cadangnya nak hantar aqil balik kampung nak mintak mak tolong tgkkan Aqil...hmm..kalau dapat postpone exam tu kan best... tak pe nanti aku cuba cakap dengan cikgu aqil mintak postpone... mintakla bagi dapat...kalau Aqil tak dpt stand exam tu macam tak best la pulak.. aku nak jgk tgk sejauh mana kebolehan Aqil.. mana tau dapat no. 1 ker.. kan??




No comments: