Followers

9 August 2011

Cerita Puasa

Minggu lepas… Aqil kena demam campak…then terpaksa la aku susahkan mak aku kat kampung.. habis nak buat macam mana lagi.. kelayakan cuti tahunan aku pun dah habis Cuma tinggal dua hari jer tu pun nak simpan untuk aidilfitri tahun ni…hmm.. dugaan betul la bulan2 puasa ni…hmm...penat tau berulang Jitra-Seb. Perai hari-hari.. my hubby pulak berulang Jitra-Baling…jarak perjalanan kami sama lebih kurang 208km cuma yang beza nya my hubby kena ikut jalan biasa selepas exit tol Gurun... dan aku kena terus gunakan lebuhraya... kalau nak dihitung tol + minyak untuk dua buah keta RM800++ seminggu!!!Aduyaii… bertambah letih jadinya kalau tak dengan RM800 tu macam2 dah aku boleh buat.. hmm...tapi nak buat macam mana dah terpaksa.. kalau demam campak ni mana2 pusat jagaan pun tak nak terima.. takut jangkit pulak kat budak2 lain…hmm..apa pun.. terima kasih sgt kat mak n ayah aku yg sudi jaga aqil.. memang tip top la mak jaga…yer la kat umah tok sekarang ni ada 5 CD ultraman tok ayah beli utk Aqil..Tok yg kerah tok ayah p beli.. tok kata kalau tak dak CD ultraman tok tak boleh nak buat kerja umah…kalau ada CD ultraman senang tok nak masak ke apa ka..sebab nnt aqil akan layan ultraman jer…jadi aqil tak la kacau tok…he..hee.. aqil..aqil.. sian tok.. hmm…

Dah lebih seminggu aku di kampung...dan hari ni dah masuk hari kedua aku berbuka dirumah sendiri…hmm…baru pukul 3 tapi kepala aku dah pening dok pikir menu apa nak berbuka petang ni… kalau kat umah mak balik jer kerja menu berbuka dah siap terhidang.. dengan masakan yg jgn cakap lah.. memang marvelous!! Hmm...kalau sahur pun tak payah bangun masak semua mak yg buat… aku nak tolong tapi bila bangun jer semua dah siap.. so..? makan jer la kan… hmm…tengkiu mak.. !! Ni dah balik umah sendiri semua kena settle sendiri.. macam pagi tadi aku lewat bangun… kelam kelibut jadinya.. tu la tido lagi lepas sahur ha.. kan dah terbabas…my hubby kalau aku tak bangun dia pun tak bangun jgk.. hmm… nasib baik sempat..

So hari ni.. nak makan ape yea..? rasanya nak g cari tom yam seafoodlah.. rasa macam best jer..


nampak sedap kan tom yam ni....

No comments: