Followers

20 February 2011

Kematian Pasti Datang

Setiap makhluk yang hidup pasti akan mati. Sesungguhnya kematian tetap akan menjemput insan untuk kembali kepada penciptaNya. Sekuat mana pun kita lari, sejauh mana pun kita cuba hindari, namun kematian akan tetap mengekori kita. Sampai waktunya dan ketikanya kita tetap akan pergi jua
Mungkin sudah sampai waktunya mereka harus pergi meninggalkan kita.. Arwah Siti Khatimah rakan sekerja sewaktu aku bertugas di JPPH Seberang Perai.. orangnya lemah lembut, baik dan tak pernah sekali pun aku dengar suaranya pada nada yang tinggi.. kali terakhir aku bertemu dengan arwah tahun lepas. waktu tu arwah bersama suami dan keluarganya datang bercuti ke Terengganu ni.. masih terasa salaman dan pelukan terakhir itu..dalam kalut-kalut pun sempat jgk kami berjumpa.. memang syahdu.. Ikut cerita kematian Kak Timah disebabkan darah tinggi..tekanan darah yang terlalu tinggi menyebabkan pembuluh darah dikepala arwah pecah.aku tak pasti kebenarannya tapi itu yang diceritakan.
Bagi Arwak Pok Jak jenazah beliau baru sahaja dikebumikan tadi..Pok Jak kerani di JPPH Kuala Terengganu ni.. dalam sihat2 ja beliau pergi...sunyi jadinya bila Pok Jak tak dak..semuanya menjadi asing bila ketiadaan orang yang biasa disekeliling kita.. memang dah lumrah kehidupan kita bila sampai waktunya kita pasti akan dijemput dan kita sebagai manusia tak boleh untuk menidakkan hukum Tuhan..
Semoga Allah tempatkan mereka dikalangan orang2 yang beriman.. Al-Fatihah....

No comments: