Followers

18 September 2010

Cerita Hari Raya

Alhamdulillah.. perjalanan dari Kuala Berang-Bukit Tambun-Jitra lancar dan kami sekeluarga selamat menyambut syawal bersama keluarga dengan gembira sekali.. Macam biasa hari raya pertama pagi aku di Bukit Tambun dan petang aku di Jitra..
Di Bukit Tambun, Tak semua yang ada.. abang hubby yang sulong beraya di rumah mertua di Taiping mungkin giliran beraya di Taiping tahun ni.. Tahun lepas diorang sekeluarga di Bukit Tambun.. Walaupun tak beraya dirumah tapi malam raya tu diorang ada datang sekejap.. masa tu la dapat jumpa.. siap bawa daging landak lagi.. Sebelum balik raya dari Gemas abang ipar aku ni sempat lagi pergi memburu.. Ish..ish..
Raya tahun ni riuh sikit dari tahun2 yang lepas.. Yeala ada 3 orang budak kecik yang tengah nak besar… Damia, Aqif dan Aqil… memang tak sunyi la.. kalau nangis tue berganti-ganti macam pas baton.. kalau time ok tu memang tak habis senyum tengok keletah diorang..


aqil Wif aqif - Protes..!


Aqil wif Damia - malu-malu

Pagi Raya di Jitra setiap tahun memang semua ada.. Cuma aku jer yang tak ada.. rasanya dah jadi perkara wajib untuk semua ahli keluarga aku berkumpul dipagi raya ni… hu..hu..
Hmm.. Sampai jer aku kat umah yang orang pertama yang aku cari mesti mak pastu ayah nak salam mintak ampun maaf... syahdunya terasa bila peluk mak n ayah...pastu baru la cari adik beradik yang lain nak beraya hmm...bila dah semua berkumpul macam biasa kami adik beradik akan berkonvoi pergi beraya umah sedara mara… umah makjang, mak ndak, wa, Tok Tam, Tok su.. kira semuala yang mana sempat kitorang akan serbu.. agak nya kalau hari raya dengar keluarga Tok Jah nak datang diorang mesti dah gelabah..ramai beb nak melayan.. cucu Tok Jah jer dah 15 orang..
To all our famili jgn serik yea terima kunjungan kami.. setahun sekali jer...


Pagi Raya



No comments: